Léčba pomocí VEGF Trap (VEGF - vaskulární endoteliální růstový faktor) přinesla úspěch u pacientů s diabetickým makulárním edémem: v časopise Ophtalmology byly koncem dubna publikovány jednoleté výsledky randomizované a dvojitě zaslepené klinické studie II. fáze DA VINCI.
Retrospektivní studie z databáze NHANES III hodnotila 10 352 dospělých v průběhu 13 let. Během hodnocení zemřelo 2 463 osob. Fyzická aktivita byla hodnocena pomocí dotazníku (frekvence fyzické aktivity), osoby byly rozděleny na fyzicky aktivní a neaktivní. Kontrola diabetu byla hodnocena pomocí glykovaného hemoglobinu - HbA1c. Fyzicky aktivní osoby měly snížené riziko celkové i kardiovaskulární (KV) mortality. Zvýšený HbA1c byl provázen zvýšením mortality.
V retrospektivní studii byla sledována účinnost 9 tříd antidiabetických léků (metforminu, sulfonylurey, inhibitorů alfa-glukosidázy, thiazolidindionů, glinidů, dipeptidyl dipeptidázy - 4 inhibitorů, GLP-1 agonistů a inzulinových analog v dosažení poklesu HbA1c pod 53 mmol/mol. Rozborem randomizovaných studií z databází MEDLINE, EMBASE a databáze Cochran Central byla sledovaná účinnost jednotlivých skupin antidiabetických léků v průběhu minimálně 3 měsíců.
MÝTY, OMYLY A PRAVDY V DIABETOLOGII 2012 se letos konají 25. - 26. 5. 2012 ve Starých Splavech. Přijeďte si oddechnout do krásného a klidného prostředí u Máchova jezera a načerpat užitečné poznatky z diabetologie. Akci pořádá Diabetologické centrum Interní kliniky UK 2. LF a FN v Motole a Diabetologické centrum
Interní kliniky FN Plzeň Lochotín.
Lidé, kteří pomalu a přemýšlivě žvýkají sousta a na jídlo nepospíchají, mají podle vědců větší šanci vyhnout se vzniku diabetu. Ti, kteří jedí v chvatu a hltají, mají dvaapůkrát vyšší riziko diabetu, protože tento způsob stravování vede k většímu přibývání na hmotnosti.
Strana 1 z 99
«ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec»