2 Září 2010
Správce
Podávání omega-3 mastných kyselin bylo opakovaně v epidemiologických i intervenčních studiích ukázáno jako možnost snížení rizika kardiovaskulárních příhod. Právě publikovaná studie Alpha-Omega sledovala význam podávání menšího množství omega-3 mastných kyselin (celkem 400 mg denně) k běžné medikaci u nemocných po infarktu myokardu.
Zaregistrujte se k přečtení ...
1 Září 2010
Eva Račická
Cílem bylo srovnání premixovaného inzulínu a režimu bazál-bolus s použitím analog u pacientů s diabetes mellitus 2. typu. 26týdenní mezinárodní randomizovaná studie byla vedena v 107 centrech v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Do studie byli randomizováni pacienti s HbA1c od 7,0 do 12,0 % (DCCT) s průměrnou hodnotou HbA1c 8,5 %, průměrným BMI 31 kg/m2 a tělesnou hmotností 89 kg, průměrného věku 61 let a s trváním diabetu 9,1 roku. 71 % pacientů v souboru nebylo dosud léčeno inzulínem, 29 % bylo v předchozím období léčeno bazálním inzulínem (NPH, glargin).
Zaregistrujte se k přečtení ...
31 Srpen 2010
Správce
V zářijovém vydání Diabetes Care byly publikovány výsledky prospektivní randomizované dvojitě zaslepené a placebem kontrolované klinické studie srovnávající účinek léčby statinem a ezetimibem s účinkem léčby samotným statinem u pacientů s diabetem 2. typu.
Zaregistrujte se k přečtení ...
25 Srpen 2010
Tomáš Edelsberger
Cílem mezinárodní randomizované studie HEART2D bylo srovnání vlivu kontroly lačné resp. postprandiální glykémie na riziko kardiovaskulárních příhod u pacientů s diabetem 2. typu po akutním infarktu myokardu.
Zaregistrujte se k přečtení ...
3 Srpen 2010
Správce
V srpnovém vydání amerického časopisu Diabetes Care se objevila studie vedená rakouským investigátorem Philippem Reinem na výše uvedené téma. Autoři při koncipování svého výzkumného záměru vycházeli ze skutečnosti, že metabolický syndrom (MS) a ischemická choroba srdeční (ICHS) se u pacienta často vyskytují současně a že jejich individuální přínos ke vzniku subklinického zánětu je neznámý.
Zaregistrujte se k přečtení ...